logo hazırlama

logo yapma

Logo nedir? Kelime anlamı olarak gerçeklik alınlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak maslahatletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara sahip mümkün.

Sorusu sorulduğunda söz anlamının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin elan çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde canlılık gösteren maslahatletmelerin genellikle logoları bölümü temaşa eder. Fakat takkadak çokça bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.

Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan fiilen bellik olmaları az daha imkansızdır.

Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çallıkışması ile serlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.

Yalnız, emeksiz anlaşılır, kanalırlanması emeksiz, muhtemel olduğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli pert verir.

Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine mutabık olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin kanatıgün icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm dahi temizılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu malumat çok önemlidir.

logo yapma

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir